MAISON MARTIN MARGIELA - Lot 44

Lot 44
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Estimation :
2500 - 4000 EUR
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MAISON MARTIN MARGIELA - Lot 44
MAISON MARTIN MARGIELA Un blazer en toile peinte, Printemps-Été 1990. A painted canvas blazer, Spring-Summer 1990 Unlabelled, with cigarette inserts to shoulders, gussets to back of armscyes, inverse darts to bust and sleeves, woven white leather buttons, peaked lapels, exposed seams, patch pockets, bust 96cm 38in UK The use of painted garments in this show hinted at Margiela's interest in art - an endeavour he would go on to pursue after he left the brand in 2009. For Spring-Summer 1990 his clothes quite literally became blank canvases, yet the raw hems and exposed fabric returns hinted at something more industrial, they evoked unsung craftsmen, from painters, decorators and labourers, to the many hands working in the Margiela atelier. These garments were not intended to be washed, but with age the paint would slowly crack and deteriorate, in that way it would gradually exhibit its own lived history that echoed that of the wearer. FR L'utilisation de vêtements peints dans ce défilé laissait entrevoir l'intérêt de Margiela pour l'art - une voie qu'il explorera pleinement après avoir quitté la marque en 2009. Pour la collection Printemps-Été 1990, ses vêtements devinrent littéralement des toiles vierges, mais les ourlets bruts et les retours de tissu exposés évoquaient quelque chose de plus industriel. Ils rendaient hommage aux artisans méconnus, qu'il s'agisse de peintres, de décorateurs, d'ouvriers ou des nombreuses mains travaillant dans l'atelier Margiela. Ces vêtements n'étaient pas conçus pour être lavés, mais avec le temps, la peinture se fissurait et se détériorait lentement. Ainsi, ils révélaient progressivement leur propre histoire vécue, en écho à celle de leur porteur.
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